Markedsføring & sponsorer

Markedsføring & sponsorer 2017-07-27T17:34:41+00:00

Hjemmeside
Dette medie er et must i dag og er ikke dyrt at have. Det er via nettet, de fleste finder det de søger. Man kan have en hjemmeside på forskellige niveauer afhængig af ressourcer i klubben.
Den enkle hjemmeside, som bare skal oplyse, henvise til bestyrelsen / kontakt personer, trænings tider, vedtægter, evt. klubbens værdier og sponsorer, kræver ikke den store vedligeholdelse.

Ønsker klubben at formidle resultater, billeder, historier / nyheder, og have et forum osv. Kræver det, at siden opdateres jævnligt.
Ikke opdaterede hjemmesider, hvor den sidste nyhed og de sidste billeder er fra forrige år, sender et dårligt signal udadtil.
Det er en god ide at gør det muligt at melde sig ind via siden.

Facebook fungerer særlig godt til opsøgende arbejde og information til børn og unge over 13 år. Bed alle klubbens medlemmer til at dele nye opslag på hjemmesiden, informationsfoldere  eller hvis der er artikler i lokalavisen.

Lokalavisen
Der er mange i lokalområdet, der læser lokalavisen, og det er en god måde at synliggøre bowlingklubben og vores sport, og dermed åbne mulighed for at få nye medlemmer.
Det er vigtigt at klubben selv leverer det journalistiske indslag og skriver hver gang der er spillet – også når man har tabt. Send korte kampreferater eller andet, der kunne være relevant.
Det kan være en god ide at skrive om klubbens ungdom frem for klubbens førstehold. En anden strategi er at nævne de yngste spillere først i artiklen, og hvis der er billeder, så lad det være af de yngste spillere.
Dermed kommer der fokus på ungdommen, og lokalmiljøet vil man opfatte bowlingklubben som et sted, der gør noget for børn og unge. Samtidig skal det ikke undervurderes, hvor meget det betyder for børn at se sig selv i avisen – og hvad det betyder for forældrene.
Ved at fokusere på ungdomsafdelingen vil der blandt børn og unge være den opfattelse, at der sker noget i bowlingklubben.

Plakater og foldere
Plakater og folder er en hurtig og nem måde at få spredt et budskab om, at klubben søger nye spillere eller om forskellige aktiviteter, klubben afholder. På nettet er det muligt at finde en lang række bowlingbilleder, hvis klubben ikke selv råder over et digitalkamera. Med de gode IT-muligheder flere klubber besidder, er det muligt at lave spændende plakater.

Forbundet har en folder liggende til inspiration som kan rekvireres fra udviklingskonsulenten

VÆLG HJEMMESIDE
Bliv på bowlingsport
DBwF-øst
DBwF-vest