Markedsføring og sponsorer

/Markedsføring og sponsorer
Markedsføring og sponsorer 2019-07-25T15:20:45+02:00

Det er vigtigt, at vi alle gør en indsats for at markedsføre og promovere bowlingsporten, både digitalt og på sociale medier. Det skaber interesse, at alle kan vise, hvordan vi hele tiden udvikler os.

Vi vil her give et par gode råd og fif til, hvordan I kan komme ud over rampen i markedsføringen af bowlingsporten.

Hjemmeside
Det er vigtigt at have en hjemmeside, hvor alle kan finde information om jeres bowlingklub – det er oftest via Google, at folk søger deres informationer, og hvis du ligger her – vil du have større chance for, at blive fundet af nye potentielle medlemmer.

En hjemmeside kan have forskellige formål alt efter, hvad I som klub har af ressourcer.

Let at vedligeholde – nem at overskue
Den enkle hjemmeside, som bare skal henvise til kontaktpersoner, træningstider, info om indmeldelse, vedtægter, eventuelt klubbens værdier og sponsorer, kræver ikke den store vedligeholdelse, men har tilgængelig information for medlemmer og potentielle medlemmer.

Den opdaterede, nyhedsbaserede side – kræver tid
Ønsker klubben at formidle resultater, billeder, historier / nyheder, og have et forum m.m. kræver det, at siden opdateres jævnligt med relevante nyheder. En hjemmeside, der har gamle nyheder bliver ofte ikke taget seriøst, og sender et dårligt signal udadtil. Hvis I som klub bestemmer jer for, at I skal have nyheder på siden, er det vigtigt, at det er en vedvarende nyhedsstrøm.
Det er samtidig en god ide, at gøre det muligt at melde sig ind i klubben via siden.

Sociale medier – en hurtig guide

Facebook fungerer særlig godt til opsøgende arbejde og information til børn og unge over 13 år. Bed alle klubbens medlemmer til at dele nye opslag på hjemmesiden, informationsfoldere eller hvis der er artikler i lokalavisen.

Sociale medier skal primært anskues som værende et underholdende sted. Vær bevidste om, at folk er på sociale medier, når de skal ’slå tiden ihjel’ eller ’koble fra’. Man skimter derfor mest, når man scroller ned gennem feedet. Det er derfor vigtigt at lave opslag, der fanger den ’scrollende’. Slå et farverigt billede op med dit opslag, eller sørg for, det er et billede af et ansigt (det fanger), der smiler. Måske endda et selfie. Lav en dertilhørende form for underholdende historie til dit billede – hvor omdrejningspunktet selvfølgeligt er den information, du gerne vil ud med. Det kan være alt fra ændrede åbningstider i hallerne, info om stævner eller resultater ude på banerne.

Lokalavisen
Der er mange i lokalområdet, der læser lokalavisen, og det er en god måde at synliggøre bowlingklubben og vores sport,
og dermed åbne mulighed for at få nye medlemmer.

Det er vigtigt at klubben selv leverer det journalistiske indslag og skriver hver gang der er spillet – også når man har tabt.
Send korte kampreferater eller andet, der kunne være relevant.

Det kan være en god ide at skrive om klubbens ungdom frem for klubbens førstehold.
En anden strategi er at nævne de yngste spillere først i artiklen, og hvis der er billeder, så lad det være af de yngste spillere.

Dermed kommer der fokus på ungdommen, og lokalmiljøet vil man opfatte bowlingklubben som et sted,
der gør noget for børn og unge.

Samtidig skal det ikke undervurderes, hvor meget det betyder for børn at se sig selv i avisen – og hvad det betyder for forældrene.

Ved at fokusere på ungdomsafdelingen vil der blandt børn og unge være den opfattelse, at der sker noget i bowlingklubben.